Maliye Bakanlığı Şube Müdürü ve Toplam Net Gelir Vergilendirmesinin Yeniden Düzenlenmesine İlişkin Özel Raportör Bay Agamemnon K. Kotrozos'un Raporu.
173.076.38 · · Ελληνική · makine üretimi, denetlenmedi
Tarama
Özgün metin (diplomatik transkripsiyon)
OCR: kontrollerden geçti · evren/qwen3-vl-30b
—3—
της μή ύπερβαινούσης τάς δραχμάς 12.000 ξεπίπτετο τό ποσόν ἐλαχίστης συντηρήσεως ὄρχ. 3.000.—(προσαυξανόμενον κατά ὄρχ. 240 .-δι' ἔκαστον τῶν εἰς βάρος τῶν φορολογουμένων συνοικούντων προσώπων)ἐπί τοῦ ὑπολοί- που δέ καὶ μέχρι ποσοῦ δραχμῶν 10.000 ἐνηργοῦντο τακτικαί ἐκπτώσεις μέχρι μέν ποσοῦ τῶν 5.000. Διὰ τοῦ τρόπου δέ τούτου τῶν μεγάλων ἐκπτώ- σεων ἐπί τῶν μέχρι τῶν 10.000 δραχμῶν μικρῶν εἰσοδημάτων ὁ φόρος καθι- στατο ἐλαφρότατος ἀρχόμενος ἐν τῇ πραγματικότητι ἀντὶ τοῦ 5%,ἀπό 1% περίπου εἰς τά μικρά εἰσοδήματα.
...νου Πέραν μέρους τῆς προσόδου 100.000,−φορολογητεράλλελο φρυτολεστής γενίνωστ 15% εἰς φορολογητικόν ντελεστήν 5% μέχρι ποσοῦ τῶν 1.000. οὐδέν δη. ορ-γηταίς ἐπάν 75%, ἀπό τοῦ ἕως δέ τοῦ ποσοῦ προσόδου τῶν 200.000,-δοχ. ἐκπερίλλετο ... τοῦτο τενικώς 18%.
Οἰκονομικόν ἔτος 1920–21 καί 1921–22
'Από τοῦ οἰκον. ἔτους 1920–21 ἔσχυσαν αἱ διατάξεις τοῦ ἄρθρου 4 τοῦ Νόμου 2173,καθ' ὃς κατηργήθησαν αἱ τακτικαί ἐκπτώσεις , ἡνέξην τό ἐλάχιστον συντηρήσεως ἀπό 3000 εἰς ὄρχ. 6.000,πάντοτε ἐκπιπτόμενον καί ἄνευ προσαυξήσεων λόγῳ.οἰκογενειακῶν βαρῶν ὁ δέ φορολογικός συντε- λεστής ὤρισεν εἰς 5% ἐάν ἢ φορολογητέα πρόσοδος δέν ὑπερέβαινε τάς 14.000,ἐάν δέ ἢ φορολογική πρόσοδος ἦτο μεταξύ 14.000καί 614.000δρχ ὁφορολογικός συντελεστής ἡνέξεντο κατά 1%(1λεπτόν)ἀνά δραχμάς (300) τριακοσίας.Πέραν δέ τοῦ ποσοῦ τούτου τῶν 614.000 δραχμῶν ἡ φορολογική πρόσοδος ἐφορολογεῖτο πρός 25% παγίως .
Οἰκονομικόν ἔτος 1922–23 .
Κατά τό οἰκον. ἔτος 1921–23κατηργήθησαν οἱ ὡς ἄνω φορολογικοί συν- τελεσταί διά τοῦ ἄρθρο 10 παραγρ. 2 τοῦ Νόμου 2749 ὁρίζοντος ἐτέραν προοδευτικήν κλίμακα καθ' ἣν ὁ φόρος ὑπελογίζετο εἰς τό διπλάσιον τῶν ποσοστῶν τοῦ ἔτους 1920 ἦτοι ἤρχετο ἀπό 10% καί ἐξινείζετο μέχρι 60% διά τά ἀπό δραχμάς 6.000 μέχρι δραχμῶν 720.000.—
'Ἡ κλίμαξ ὅμως αὕτη λόγῳ τῆς ἐξωφρενικότητός της δέν ἐφημμόδοση ἢ μή μόνον ἐπί 4 ή 5 μήνας ἀντικατασταθεῖσα, ἀπό τοῦ ἰδίου ἔτους διά τοῦ
Damgalar ve notlar
- stamp ΜΠΗ bottom right
- archival 173 top right
Belirsiz okumalar
- ⟦...νου Πέραν μέρους τῆς προσόδου 100.000,−φορολογητεράλλελο φρυτολεστής γενίνωστ 15% εἰς φορολογητικόν ντελεστήν 5% μέχρι ποσοῦ τῶν 1.000. οὐδέν δη. ορ-γηταίς ἐπάν 75%, ἀπό τοῦ ἕως δέ τοῦ ποσοῦ προσόδου τῶν 200.000,-δοχ. ἐκπερίλλετο ... τοῦτο τενικώς 18%.⟧ illegible text at the beginning of the paragraph
Dimotiki Yunanca
Henüz yok.
Türkçe
—3—
bu gelir 12.000 drahmiyi aşmadığı takdirde, 3.000.— drahmilik asgari geçim tutarı düşülüyordu (mükellefin yükümlülüğünde olup onunla birlikte yaşayan her kişi için 240.— drahmi artırılarak). Kalan kısım üzerinden de 10.000 drahmi tutarına kadar olağan indirimler yapılıyordu; 5.000 tutarına kadar ise... 10.000 drahmiye kadar olan küçük gelirler üzerinde yapılan bu büyük indirimler yoluyla vergi son derece hafif hale geliyordu. Küçük gelirlerde vergi fiilen %5 yerine yaklaşık %1'den başlıyordu.
... Gelirin 100.000'i aşan kısmı ... vergiye tabi ... vergi oranı ... %15 ... %5 vergi oranına 1.000 tutarına kadar ... hiçbir ... %75 ... ve 200.000 drahmilik gelir tutarına kadar ... bu genel olarak %18.
Mali yıl 1920–21 ve 1921–22
1920–21 mali yılından itibaren 2173 sayılı Kanunun 4. maddesinin hükümleri yürürlüğe girdi. Bunlara göre olağan indirimler kaldırıldı ve asgari geçim tutarı 3000'den 6.000 drahmiye yükseltildi. Bu tutar her durumda düşülüyor, ancak aile yükleri sebebiyle artırılmıyordu. Vergi oranı, vergiye tabi gelir 14.000'i aşmıyorsa %5 olarak belirlendi. Vergiye tabi gelir 14.000 ile 614.000 drahmi arasında ise vergi oranı her (300) üç yüz drahmi için %1 (1 lepton) artıyordu. Bu 614.000 drahmilik tutarın ötesinde ise vergiye tabi gelir sabit olarak %25 üzerinden vergilendiriliyordu.
Mali yıl 1922–23.
1921–23 mali yılında yukarıdaki vergi oranları, 2749 sayılı Kanunun 10. maddesinin 2. fıkrası ile kaldırıldı. Bu hüküm başka bir artan oranlı tarife belirliyordu ve vergi bu tarifeye göre 1920 yılı oranlarının iki katı olarak hesaplanıyordu. Yani vergi, 6.000 drahmiden 720.000 drahmiye kadar olan gelirler için %10'dan başlıyor ve %60'a kadar çıkıyordu.—
Ancak bu tarife, akıl almaz aşırılığı nedeniyle uygulanmadı, daha doğrusu yalnızca 4 veya 5 ay uygulandı. Aynı yıldan itibaren
İngilizce
Henüz yok.